Zoekmachine adverteren is het plaatsen van advertenties  in zoekmachines zoals Google. Iedereen kan dit zelf doen maar er zitten veel haken en ogen aan waar een specialist wel kijk op heeft. In dit artikel zullen tips worden gegeven voor het adverteren in Google met Google AdWords.

Tips om je AdWords strategie te verbeteren!

Per AdWords campagne kun je meerdere advertenties instellen. Hier kun je goed gebruik van maken. Je kunt namelijk instellen dat Google kiest welke advertentie het best werkt voor die zoekopdracht. Maar als je merkt dat de adverentie niet werkt, blijf dan vooral testen!
Veel mensen gebruiken alleen brede zoekwoorden maar maak niet deze fout. De exacte zoekwoorden zorgen voor verkeer dat exact op jouw keyword zoekt. Zo voorkom je dat er bezoekers binnenkomen op irrelevante zoekwoorden en dit het bouncepercentage verhoogt met als gevolg geen klanten en geen conversies. Het is wel zo dat brede zoekwoorden kunnen worden gebruikt om te achterhalen war mensen naar op zoek zijn, maar wees hier toch voorzichtig mee.
Het is ook mogelijk om uitsluitingszoekwoorden te gebruiken. Dit is een AdWords tip voor het zoekmachine adverteren die veel geld kan besparen. De uitsluitingszoekwoorden in AdWords zijn woorden waar je niet op gevonden wil worden als site. Zo voorkom je dat mensen op je advertenties klikken, jij daar geld voor betaalt maar het niks oplevert omdat doelgroep en advertentie niet overeenstemmen.
Gebruik geen hele bedragen wanneer je een bedrag per click in stelt. Zie je bijvoorbeeld dat dat de concurrentie rond de 1,50 zit, ga dan niet ook 1,50 zitten maar kies 1,53.

Koppel daarnaast AdWords met Google Analytics. Zo kunnen de resultaten van de advertenties optimaal geanalyseerd worden bij het zoekmachine adverteren. Het is niet moeilijk want je hebt dit in een paar klikken voor elkaar. In Analytics kun je zien welke bezoekers er via AdWords zijn binnengekomen.
Daarnaast is het natuurlijk mogelijk om het zoekmachine adverteren te laten doen. Dit kan door het zoekmachine adverteren door een specialist te laten instellen en uitvoeren. Een voorbeeld hiervan is SEO Consulting. Zij bieden verschillende soorten zoekmachine marketing aan waaronder zoekmachine adverteren. Zo kan je optimaal rendement behalen in AdWords.