Ga je een evenement organiseren? Of houd je een presentatie op je bedrijf of in een zaal en ben je een betrouwbaar audiovisueel bedrijf nodig, om te zorgen dat je toehoorders je kunnen horen én zien? Het vinden van een geschikte partner die je event onvergetelijk maakt door te zorgen voor het juiste beeld, geluid en licht valt nog niet mee. Hieronder drie tips om de juiste keuze te maken.

#1 Heeft het bedrijf ervaring?

Het is leuk om iemand z’n eerste opdracht te gunnen natuurlijk. Maar als het gaat om je met zorg samengestelde evenement, waar mensen wellicht entree voor betalen dan wil je zoveel mogelijk risico’s uitsluiten. Zoek dus naar enkele verhuurbedrijven van audiovisuele apparatuur die aantoonbaar eerder soortgelijke evenementen hebben ondersteund. Of het nu gaat om het uitlichten van een podium met een spreker, het verzorgen van geluid bij een muziekgroep of het streamen van beeld via internet. Ga voor een bedrijf dat het al heeft gedaan.

#2 Vraag naar een plan van aanpak

Wanneer je een aantal bedrijven hebt geselecteerd als mogelijke partners dan ga je vervolgens in gesprek. Het blijft lastig een bedrijf te beoordelen als je zelf geen kennis hebt van audio en video apparatuur maar je kan in elk geval vragen naar het plan van aanpak. Je geeft een beeld van wat je voor ogen hebt en laat het beoogde bedrijf vertellen hoe zij dit zouden aanpakken. Klinkt hier vertrouwen in? Klikt het logisch? Dan is dit misschien dé juiste partij voor jou!

#3 Maak je partner mede verantwoordelijk

Als ondernemer loop je vaak iets harder dan het personeel. Hoe komt dat? Doordat jij verantwoordelijk bent! Door ook jouw partners verantwoordelijk te maken voor het succes, is de kans groot dat ook zij extra inzet tonen. Dit is wel lastig te bereiken maar een tip hiervoor is om in het contract op te nemen dat als er zaken mis gaan op het gebied van geluid, beeld en licht, waardoor klanten gaan klagen het audiovisuele bedrijf hiervoor verantwoordelijk is en hier wellicht zelfs boetes voor kan worden opgelegd. Andersom kan ook, bij groot succes deelt de partner mee in de baten.

Heb je eenmaal een partner gevonden?

Als je de juiste partij hebt gevonden dan is het meestal goed om hier bij te blijven. Dit schept voor beide partijen vertrouwen en zekerheid. De zenuwen worden ook steeds minder als een bedrijf keer op keer laat zien de juiste partner te zijn, en dat is ook heel wat waard!